¤©§][§©¤][ مرحباً بكمـ زوارنا الأعزاء ؛؛ نتمنى لكمـ المتعهـ والإفادهـ ][¤©§][§©¤
 
الرئيسيةالبوابةس .و .جالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 لست عذراء ........فهل تتزوجنى ؟

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2
كاتب الموضوعرسالة
القيصر
عضو لا يمكن الإستغناء عنه -- مهم جداً--
عضو لا يمكن الإستغناء عنه -- مهم جداً--
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 604
العمر : 32
الموقع : ام الامم
العمل/الترفيه : حر
المزاج : زي الفل
تاريخ التسجيل : 10/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: لست عذراء ........فهل تتزوجنى ؟   السبت يناير 10, 2009 12:56 am



بالعودة لصلب الموضوع وبنظرة متعمقة فى المجتمع هنلاقي ان الحوار ده فى الصعيد صعب شوية

خصوصا ان البنى ادم بطبيعته ممكن يسامح الا فى دى لان ازمة الثقة هنا بتبقى رهيبة طول العمر

يعنى انت اخدت البنت وهى كده وقالتلك انها تابت

رجعت البيت لقيتها بتاخر فى فتح الباب وكمان السباك بيصلح الحنفية ( ده لو سباك اصلا )

اكيد دماغك هتودى وتجيب
انا مش قصدى اجرح فى البنت بس هتبقى الثقة مهزوزة شوية مش يعنى زى واحد متجوز واحدة بنت بنوت
البنت اللى تفرص فى عذريتها بسهولة كده ممكن اوى تفرط فى اى حاجة لان العذرية دى اغلى ما تملك

ومدام انا لقيت جنيه على الارض ومارضتش أميل عليه ..أكيد يعنى مش هبص على الشلن
والحدق يفهم





فخر مواضيعي بالمنتدى الغالي


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
SoSo
Admin
Admin
avatar

انثى
عدد الرسائل : 682
العمر : 27
الموقع : في قلوب اللي بيحبوني !!!!
العمل/الترفيه : طاااااااالبة في جامعة قطر للاسف
المزاج : لعلـ خيرآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآ
تاريخ التسجيل : 14/05/2008

مُساهمةموضوع: رد: لست عذراء ........فهل تتزوجنى ؟   السبت يناير 10, 2009 9:54 am

انا معاك في كل كلمة المرادي

_________________
سقفـ بيتيـ حديـد ؛؛
ركنـ بيتيـ حجر ؛؛
فاعصفيـ يا رياحـ ؛؛؛
وانتحبـ يا شجر ؛؛
واسبحيـ يا غيومـ ؛؛
واهطليـ بالمطر ؛؛
بابـ قلبيـ حصينـ ؛؛
من صنوفـ الكدر ؛؛


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://r-s-s-l-y.kalamfikalam.com
القيصر
عضو لا يمكن الإستغناء عنه -- مهم جداً--
عضو لا يمكن الإستغناء عنه -- مهم جداً--
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 604
العمر : 32
الموقع : ام الامم
العمل/الترفيه : حر
المزاج : زي الفل
تاريخ التسجيل : 10/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: لست عذراء ........فهل تتزوجنى ؟   السبت يناير 10, 2009 4:32 pm

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
SoSo
Admin
Admin
avatar

انثى
عدد الرسائل : 682
العمر : 27
الموقع : في قلوب اللي بيحبوني !!!!
العمل/الترفيه : طاااااااالبة في جامعة قطر للاسف
المزاج : لعلـ خيرآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآ
تاريخ التسجيل : 14/05/2008

مُساهمةموضوع: رد: لست عذراء ........فهل تتزوجنى ؟   السبت يناير 10, 2009 6:23 pm

كان جدالي عن اسلوب الحوار
اعتذار صريحا قبل البدارية في الرد .. لم يقنعني الكلام في بداية الامر ..
ولكن كلامك لهذه المرة منطقيا 100% ولا يستطيع احدا ان يجادل بهذا الخصوص

ومعذرة لو كان قد ازعجك جدالي أخي الفاضل...



_________________
سقفـ بيتيـ حديـد ؛؛
ركنـ بيتيـ حجر ؛؛
فاعصفيـ يا رياحـ ؛؛؛
وانتحبـ يا شجر ؛؛
واسبحيـ يا غيومـ ؛؛
واهطليـ بالمطر ؛؛
بابـ قلبيـ حصينـ ؛؛
من صنوفـ الكدر ؛؛


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://r-s-s-l-y.kalamfikalam.com
القيصر
عضو لا يمكن الإستغناء عنه -- مهم جداً--
عضو لا يمكن الإستغناء عنه -- مهم جداً--
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 604
العمر : 32
الموقع : ام الامم
العمل/الترفيه : حر
المزاج : زي الفل
تاريخ التسجيل : 10/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: لست عذراء ........فهل تتزوجنى ؟   السبت يناير 10, 2009 11:48 pm




SoSo كتب:
كان جدالي عن اسلوب الحوار
اعتذار صريحا قبل البدارية في الرد .. لم يقنعني الكلام في بداية الامر ..
ولكن كلامك لهذه المرة منطقيا 100% ولا يستطيع احدا ان يجادل بهذا الخصوص

ومعذرة لو كان قد ازعجك جدالي أخي الفاضل...




اريد توضيح اكثر فيما كان جدالك .............. وشكرا








فخر مواضيعي بالمنتدى الغالي


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
ايقونة القمر
عضو فضي
عضو فضي


انثى
عدد الرسائل : 36
العمر : 27
تاريخ التسجيل : 31/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: لست عذراء ........فهل تتزوجنى ؟   الأربعاء يناير 14, 2009 5:34 pm

موضووع كبيير وواسع وصعب النقاش فيه ...لانه ببساطة موضووع كبيير جدا ومش سهل ,المهم ربنا يحفظنا كلنا
هو ده ردي على موضووعك...وشكرا
[b]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
القيصر
عضو لا يمكن الإستغناء عنه -- مهم جداً--
عضو لا يمكن الإستغناء عنه -- مهم جداً--
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 604
العمر : 32
الموقع : ام الامم
العمل/الترفيه : حر
المزاج : زي الفل
تاريخ التسجيل : 10/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: لست عذراء ........فهل تتزوجنى ؟   الأربعاء يناير 14, 2009 5:50 pm






Sweet Names كتب:
موضووع كبيير وواسع وصعب النقاش فيه ...لانه ببساطة موضووع كبيير جدا ومش سهل ,المهم ربنا يحفظنا كلنا
هو ده ردي على موضووعك...وشكرا
[b]



اختى الفاضلة لكم يسعدنى ان تكون المساهمة رقم 4 لكي هنا فى موضوعي حقا هذا شئ جميل ويرف من روحي المعنوية ويدفعني للاستمرا حضرتك بكل بساط قولتي ان الموضوع صعب وكبير وواسع لانه ببساطة موضوع كبير ومش سهل ......... اين رايك ؟؟



موضوعي يقول ان بنت مش متربية بتسلم نفسه بسهولة بييجي العريس بعد كده بيلاقيها فرطت فى كرامتها يعاملها كالكلبة اية رايك ؟؟ ........... وشكرا لكي مرورك الطيب ...






فخر مواضيعي بالمنتدى الغالي


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
El__aMoOR
عضو فضي
عضو فضي
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 43
العمر : 27
العمل/الترفيه : جــــــــــ انجلترا فرع مصر ـــامعة
المزاج : رايق
تاريخ التسجيل : 09/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: لست عذراء ........فهل تتزوجنى ؟   الخميس يناير 15, 2009 9:25 pm

بسم الله الرحمن الرحيم



الموضوع ده صعب جدا



بس انا هتكلم عن نفسي مليش دعوه باي حد تانى اولا الغلطه دى بتفرق على حسب



اولا :- اللى حصل ده كان بأردتها او غصبن عنها دى حاجه وده طبعا هيفرق كتييييييير علشان لو كده هيبقى بجد عادى علشان دى حاجه غصبن عنها ودى فضلت تحبك ومخلصالك ....



والحاجه الثانيه :- ان لازم اقدر الحب اللى كان بنا وزى ما حضرتك قولت ان هى تابت توبة نصحوا التوبه دى فى حاله انها بأردتها

يعنى انها اساسا مكنتش بتحبك يبقى متستهلش العيشا معاها


وده رايي الشخصى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
القيصر
عضو لا يمكن الإستغناء عنه -- مهم جداً--
عضو لا يمكن الإستغناء عنه -- مهم جداً--
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 604
العمر : 32
الموقع : ام الامم
العمل/الترفيه : حر
المزاج : زي الفل
تاريخ التسجيل : 10/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: لست عذراء ........فهل تتزوجنى ؟   السبت يناير 17, 2009 1:19 pm





El__aMoOR كتب:
بسم الله الرحمن الرحيم



الموضوع ده صعب جدا



بس انا هتكلم عن نفسي مليش دعوه باي حد تانى اولا الغلطه دى بتفرق على حسب



اولا :- اللى حصل ده كان بأردتها او غصبن عنها دى حاجه وده طبعا هيفرق كتييييييير علشان لو كده هيبقى بجد عادى علشان دى حاجه غصبن عنها ودى فضلت تحبك ومخلصالك ....



والحاجه الثانيه :- ان لازم اقدر الحب اللى كان بنا وزى ما حضرتك قولت ان هى تابت توبة نصحوا التوبه دى فى حاله انها بأردتها

يعنى انها اساسا مكنتش بتحبك يبقى متستهلش العيشا معاها


وده رايي الشخصى



بلا شك كلامك متناقض نوعا ما سواء اكان هذا بارادتها او غصب عنها فالنتيجة واحدة من الرجال من يتخلون عن الشهامة والرجولة والكرامة باسم ودافع الحب للاسف







فخر مواضيعي بالمنتدى الغالي


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
mino
عضو ماسي
عضو ماسي
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 83
العمر : 27
تاريخ التسجيل : 05/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: لست عذراء ........فهل تتزوجنى ؟   الخميس فبراير 05, 2009 12:29 am

فى مجتمعنا الشرقى شرف البنت مثل عود الكبريت لو اتكسر عمره ميتصلح
وان مهما حصل لن اتزوجها
وبنسبه انه فقدة عذريته غصب عنها فانا اجد انها هى السبب فلا ذللك
واسالو اى ولد انه ممكن يعاكس بنت منقبه او محتشمه عمره محيبصلها
وشكرا على الموضوع الرائع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
القيصر
عضو لا يمكن الإستغناء عنه -- مهم جداً--
عضو لا يمكن الإستغناء عنه -- مهم جداً--
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 604
العمر : 32
الموقع : ام الامم
العمل/الترفيه : حر
المزاج : زي الفل
تاريخ التسجيل : 10/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: لست عذراء ........فهل تتزوجنى ؟   الخميس فبراير 05, 2009 12:41 am




mino كتب:
فى مجتمعنا الشرقى شرف البنت مثل عود الكبريت لو اتكسر عمره ميتصلح
وان مهما حصل لن اتزوجها
وبنسبه انه فقدة عذريته غصب عنها فانا اجد انها هى السبب فلا ذللك
واسالو اى ولد انه ممكن يعاكس بنت منقبه او محتشمه عمره محيبصلها
وشكرا على الموضوع الرائع




اخى الفاضل مينو لكم يسعدنى ان تكون اول مساهمة لك بموضوعى البسيط ....... ولكن اود ان اوضح ان المثل يقول ان ( شرف البنت مثل عود الكبريت لو انطفئ لن يشتعل مره اخرى ) حضرتك قولت ان لو غصب عنها يبقى هي السبب .. كيف ؟ وكمان اعلم ان هنالك بعض الشباب الذين لايهمهم ولا يشغل لهم بال اذا كانت المرأة منقبة ام لا كما انى اعلم ان ليس كل امرأة منقبة تحترم زيها ........... وشكرا لردك الاجمل







الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
mino
عضو ماسي
عضو ماسي
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 83
العمر : 27
تاريخ التسجيل : 05/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: لست عذراء ........فهل تتزوجنى ؟   الجمعة فبراير 20, 2009 10:20 pm

كل حاله لها شواذ لكن ليست كل شىء
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
القيصر
عضو لا يمكن الإستغناء عنه -- مهم جداً--
عضو لا يمكن الإستغناء عنه -- مهم جداً--
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 604
العمر : 32
الموقع : ام الامم
العمل/الترفيه : حر
المزاج : زي الفل
تاريخ التسجيل : 10/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: لست عذراء ........فهل تتزوجنى ؟   الجمعة فبراير 20, 2009 10:41 pm

mino كتب:
كل حاله لها شواذ لكن ليست كل شىء




ارجو التوضيح اكثر






الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
mino
عضو ماسي
عضو ماسي
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 83
العمر : 27
تاريخ التسجيل : 05/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: لست عذراء ........فهل تتزوجنى ؟   الأحد فبراير 22, 2009 5:33 pm

ان نسبة ان الولد يبص او يعاكس وحده محتشمه اومنقبه نسبة ضئيله
لانه ليه حبص عليها
لا كن البنت تبقى طالعه من بيتها لبسها مش محترم الطبيعى انها حتغتصب واسال اى ولد فى المنتدى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
TEMO
عضو لا يمكن الإستغناء عنه -- مهم جداً--
عضو لا يمكن الإستغناء عنه -- مهم جداً--
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 141
العمر : 27
الموقع : my own world
العمل/الترفيه : انا اديب المنتدى
المزاج : عصبى جدا
تاريخ التسجيل : 09/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: لست عذراء ........فهل تتزوجنى ؟   الثلاثاء مارس 10, 2009 2:29 am

ميرسى على اهتمامك وعلى فكره كلمه كرامه هنا مش المقصوده انت قصدك الشرف العذريه يعنى
بالنسبه لعدم مراعاتى للغه العربيه ف ده لان انا فاشل فيها ومش عيب انى اقول كده
وكمان كلامى مش فيه اى شئ يجرح او يخدش حياء حد
ولو اعضاء المنتدى ضغيرين زى ما حضرتك قلت يبقى الافضل انهم مش يدخلو فى مواضيع الكبار دى لكن انا هنا عشان اقول راى مش اكتر ولا اقل وكمان اقوله بكل حريه ووبالطريقه اللى انا شايف انها صح وماتقلقش انا بعرف كويس اوى اراعى غيرى وميرسى اوى انك اهتميت واتقبل تعليقى على ردك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
القيصر
عضو لا يمكن الإستغناء عنه -- مهم جداً--
عضو لا يمكن الإستغناء عنه -- مهم جداً--
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 604
العمر : 32
الموقع : ام الامم
العمل/الترفيه : حر
المزاج : زي الفل
تاريخ التسجيل : 10/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: لست عذراء ........فهل تتزوجنى ؟   الأربعاء مارس 11, 2009 3:50 pm

TEMO كتب:
ميرسى على اهتمامك وعلى فكره كلمه كرامه هنا مش المقصوده انت قصدك الشرف العذريه يعنى

مينفعش حد يشكرني علشان بهتم بموضوعي وعلى فكرة وكلمة شرف بتساوي كرامة بكل شئ وكنت عاوز حضرتك تستخدميها على سبيل الكناية للمحافظة على تربية واخلاق اخواتنا البنات الموجودين بالمنتدى ومتهيالي حضرتك كنتي علقتي على الكلام ده قبل كده وشكرتني اني رديت بزوق وادب واحترام بصراحة مش شايف اي مبرر انك ترد للمرة التانية بكلام شبه متناقض مع كلامك القديم


بالنسبه لعدم مراعاتى للغه العربيه ف ده لان انا فاشل فيها ومش عيب انى اقول كده


بالنسبة لعدم اجادة اللغة العربية فلا يعقل ان يكون هناك اديب ويستحسن منتكلمش فى النقطة دي تاني علشان ميبقاش في تحدي تاني وعيب يبقى فى اديب مش بيرف عربي كويس

وكمان كلامى مش فيه اى شئ يجرح او يخدش حياء حد
ولو اعضاء المنتدى ضغيرين زى ما حضرتك قلت يبقى الافضل انهم مش يدخلو فى مواضيع الكبار دى



حضرتك الكلام ده انا مليش علاقة بيه دلوقتى لان بقى فيه قوانين بتحكم المنتدى

لكن انا هنا عشان اقول راى مش اكتر ولا اقل وكمان اقوله بكل حريه ووبالطريقه اللى انا شايف انها صح وماتقلقش انا بعرف كويس اوى اراعى غيرى وميرسى اوى انك اهتميت واتقبل تعليقى على ردك

قطعا انت تدخل اي موضوع وتقول رايك زي ما انت عايز وردك هتقبله وشكر لاهتمامك انتي بالموضوع




نورت الموضوع يا تيمو .... وشكر لمرورك


عدل سابقا من قبل القيصر في الأربعاء مارس 11, 2009 3:59 pm عدل 1 مرات (السبب : خطـأ املائي)
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
لست عذراء ........فهل تتزوجنى ؟
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 2 من اصل 2انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات السيف الوردي :: for people :: منتدى النقاش والجدال-
انتقل الى: